S1, E9: Spooky Honeymoon Highlights

Updated: Oct 23, 2020

Find out how The Ghoul Mates kept the spook alive on their honeymoon in the Halloween off-season.

Beetlejuice head sculpture

Ghoulster 0:01

Welcome foolish Ghoulsters to the podcast that keeps the spirit of Halloween alive all year through pop culture and nostalgia. And now it's first fright with The Ghoul Mates.


Ghost Hostess Mandy 0:17

Hi guys welcome back to The Ghoul Mates I'm your Ghost Hostess Mandy and with me is our Master of Scaremonies Rudy.


Master of Scaremonies Rudy 0:25

Hello guys. Hello Ghoulsters. Welcome back.


Ghost Hostess Mandy 0:28

We have a spooktacular episode planned for you about our honeymoon. Or should I say spooky-moon? We will be talking about a few tips on how to save money and make your future trips spooky, even in the offseason of Halloween. But first, you know, we have to kick the episode off with hororr trivia.


Master of Scaremonies Rudy 0:47

Okay, guys, let's see here. Horror trivia. Who's gonna go first today?


Ghost Hostess Mandy 0:52

I will ask first.


Master of Scaremonies Rudy 0:54

You will ask first.


Ghost Hostess Mandy 0:55

Ready?


Master of Scaremonies Rudy 0:56

Yeah, I'm ready.


Ghost Hostess Mandy 0:56

What hangs above Tina's bed in A Nightmare on Elm St.?


Master of Scaremonies Rudy 1:01

Is it a mirror?


Ghost Hostess Mandy 1:03

Nope.


Master of Scaremonies Rudy 1:04

Is it a painting of Freddy Krueger?


Ghost Hostess Mandy 1:09

A crucifix


Master of Scaremonies Rudy 1:10

A crucifix?


Ghost Hostess Mandy 1:11

Okay.


Master of Scaremonies Rudy 1:13

We were gonna watch Nightmare on Elm Street anyway, so


Ghost Hostess Mandy 1:15

For Sure.


Master of Scaremonies Rudy 1:16

Okay your turn. Oh geez. Okay. What type of animal terrorizes Jennifer Connelly in Dario Argento's is a Phenomena phenomenon? Yeah. Phenomena.


Ghost Hostess Mandy 1:31

It's a funk phenomenon. I don't even know that song. I don't know.


Master of Scaremonies Rudy 1:35

A champ, champanzee chimpanzee with a straight razor


Ghost Hostess Mandy 1:39

With a street razor?


Master of Scaremonies Rudy 1:41

Straight razor like for cutting, like your beard or mustache.


Ghost Hostess Mandy 1:44

Oh, okay. That's very specific.


Master of Scaremonies Rudy 1:47

Yes, it is.


Ghost Hostess Mandy 1:48

Okay, next one. In the 2006 film Silent Hill, what sound signals that transformation of the town into a nightmarish dimension.


Master of Scaremonies Rudy 1:58

Um, I think it is a like a war siren, like a bomb siren


Ghost Hostess Mandy 2:07

That definitely counts it says an air raid siren.


Master of Scaremonies Rudy 2:09

There we go air raid siren there we go. Okay. I don't think I've seen this in the 1979 film Tourist Trap a group of friends are trapped in what establishment?


Ghost Hostess Mandy 2:24

A diner?


Master of Scaremonies Rudy 2:25

No give you a more shot though.


Ghost Hostess Mandy 2:29

A movie theater.


Master of Scaremonies Rudy 2:30

A museum.


Ghost Hostess Mandy 2:31

Ah man, it sounds like a cool movie to watch though.


Master of Scaremonies Rudy 2:33

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 2:34

Okay, so it's time for some


Ghoulster 2:38

Haunted Housekeeping.


Ghost Hostess Mandy 2:41

Okay, so we are so freaking pumped. Just before we recorded this episode, we hit 300 followers. So thank you so much to everyone following us on Instagram. It is our little baby because we love creating content for it every day. And on that note, we want to give them major shout out and thank you to Strange Cvlt Rotten Glam and Lucifer's Boutique for being so supportive and sharing our photos. We think it's so funny every time somebody tells us Oh my God, thank you so much for your photos, because you guys make it so easy for us to do what we love, like your products inspire us. So definitely, if you haven't started following us on Instagram, be sure to do so. Because since you are our podcast listeners, you're getting a sneak peek right now that our monster hand stickers are finally happening. And we are going to be doing a giveaway very soon with them. So be sure to tune into Instagram and stay connected with us because that giveaway is going to be starting soon in the next week or two.


Master of Scaremonies Rudy 3:46

Yes, it's going to be very exciting. We're just finishing some little odds and ends with them but very exciting, for sure.


Ghost Hostess Mandy 3:55

Okay, and we also wanted to get your feedback Ghoulsters. We have been personally liking the format of our latest podcasts the longer conversational type. So we want to hear from you. Do you like the longer conversation type? Do you like the shorter reviews? Let us know if you like the direction we're going into send us a thumbs up on Instagram or Facebook or even just email us. You don't have to say anything fancy just thumbs up or down or give us your suggestions. We are open to the good, the bad and the ghoulish. All right, so let's go ahead and kick it off with some Halloween news.


Master of Scaremonies Rudy 4:32

I don't get a special effect for Halloween news? Since I'm doing it?


Ghost Hostess Mandy 4:36

Yes, create your own ready 123.


Ghoulster 4:40

Halloween News.


Master of Scaremonies Rudy 4:44

We'll figure it out later. So we got some excellent news this week. A lot of people have been talking about it on Instagram, but the screen factory is releasing a Friday the 13th complete collection in 4k It's coming out October 13. It's going to include 12 films, a total of 16 discs, and tons of bonus features, including alternate cuts. There's going to be a book booklet with an essay and set photography and it's going to retail around 160. And it's just going to be so freakin cool. Like I saw some of the product shots online. It's just I'm super excited. I'm really excited to just get, you know, my hands on that. I don't know how we're gonna do it in the quarantine, but we're gonna get that collection.


Ghost Hostess Mandy 5:35

Yeah, and I was also reading that it's gonna have like, each disc is gonna have its own original theatrical poster on there, but on the sleeve,


Master of Scaremonies Rudy 5:46

right, okay, cool.


Ghost Hostess Mandy 5:46

And the original one.


Master of Scaremonies Rudy 5:47

it's gonna be very cool,


Ghost Hostess Mandy 5:48

And they're go- some of them are gonna be reversible with alternate artwork.


Master of Scaremonies Rudy 5:53

That's, that's badass. That's really cool.


Ghost Hostess Mandy 5:55

Yeah I am too.


Master of Scaremonies Rudy 5:57

What I'm excited about too is we're gonna be able to get Freddy vs Jason and Jason X, which is kind of like the black sheep of the series but you know, they're important, yeah.


Ghost Hostess Mandy 6:09

It's the complete collection. Yeah.


Master of Scaremonies Rudy 6:10

it's it's amazing


Ghost Hostess Mandy 6:11

For sure. I definitely like that. And in other news too, we also found out that they are also releasing the Alfred Hitchcock Classics Collection in ultra 4k, including Psycho, Vertigo, Rear Window and one of my all time favorites, The Birds.


Master of Scaremonies Rudy 6:29

Yeah, that's gonna be awesome.


Ghost Hostess Mandy 6:31

Yes, and that's coming September 8th, and it's going to also have hours of bonus features. We haven't gotten many more details on it yet, but we will definitely be staying informed on that because I'm really excited about it. But wait, there's also more


Master of Scaremonies Rudy 6:46

Is there more?


Ghost Hostess Mandy 6:47

Yes, there's going to be two other nostalgic favorites coming this September on Blu-ray, which are The Goonies


Master of Scaremonies Rudy 6:54

Hey, you guys.


Ghost Hostess Mandy 6:56

And our favorite, the ghost with the most he's already pre ordered babe Beetlejuice


Master of Scaremonies Rudy 7:02

You got it pre-ordered already?


Ghost Hostess Mandy 7:04

Yes, i couldn't contain myself. This is actually kind of old news but I'm too excited because we pre-ordered it it's actually going to come in a casing that looks like the Handbook For The Recently Deceased.


Master of Scaremonies Rudy 7:17

Oh, that's cool.


Ghost Hostess Mandy 7:18

And it's also gonna have like other cool things in it so I had to get it.


Master of Scaremonies Rudy 7:23

Well you juice heads out there, you know, get your copy to we're gonna get ours and we can all enjoy it together.


Ghost Hostess Mandy 7:29

Yes, it'll be a pre Halloween Celebration.


Master of Scaremonies Rudy 7:32

Yes.


Ghost Hostess Mandy 7:33

Okay, so how are you keeping Halloween alive this week?


Master of Scaremonies Rudy 7:38

Um, I've been doing a lot to keep Halloween alive. You know, ever since we started this podcast, it's just been on my mind. 24/7, more than usual. But, you know, just been trying to get to know our community that's been growing really fast. And, you know, I've been you know, looking at different things that people have to offer. We got a Beetlejuice pot from Lucifer's Boutique. If anybody's seen it, it's just like this little pot that's painted like almost like a gravestone. It has like different color moss and then like the tentacles from a sandworm from Beetlejuice.


Ghost Hostess Mandy 8:17

Mm hmm.


Master of Scaremonies Rudy 8:17

And I was able to, you know, photograph that just really nice and stuff. And then we also got a tumbler from creepy of what was it? A Creepy Wife tumbler from Rotten Glam. And that was really cool. Because I remember it came out like a month ago or something during the Halloween sale.


Ghost Hostess Mandy 8:37

Yeah, the Summerween cyber sale.


Master of Scaremonies Rudy 8:39

And I know and like like that. It was like sold out. But we, we contacted them and they're like, oh, we're gonna have some more soon and we'll let you know. So once it came out, you know, Mandy jumped on that and then I was able to photograph that and that was really cool to do. But other than that, just been trying to understand the love of Halloween from other people perspectives and just like, you know, grow with them.


Ghost Hostess Mandy 9:03

Yeah, that's I'm so glad you brought that up. And before I like move forward on that topic, I have to say that I cannot get enough of my creepy wife tumbler. It just fit. Like my entire vibe this summer like is me in a tumbler.


Master of Scaremonies Rudy 9:17

You can see it right here.


Ghost Hostess Mandy 9:19

Every episode.


Master of Scaremonies Rudy 9:21

Just like my Jason Vorhees mug.


Ghost Hostess Mandy 9:23

Yes for sure.


Master of Scaremonies Rudy 9:24

Never leaves my sight.


Ghost Hostess Mandy 9:25

But yes, it's interesting. You mentioned that everyone has like a different perspective on Halloween. Because everyone celebrates it in a different way. Like you're there. It's through creating art, or a podcast like us or even just like taking pictures every single day. It's been really fun.


Master of Scaremonies Rudy 9:43

Yeah, even I've seen people like collecting, like vintage Halloween decor. Like those things are cool. Like, people get t-shirts. People kind of mix horror with Halloween. But yeah, everybody's different, but it's all amazing.


Ghost Hostess Mandy 9:58

Yes, and I definitely lately, I wanted to give a shout out to one of our Instagram followers who actually admitted to me that she hasn't migrated over to our podcast yet. But it's so cool to see like, Halloween showing up in different people that you're not like really expecting it from like, so shout out to Michelle, because she was actually one of our very first followers, like back when we didn't have anything on our walls. She was already talking to us. And I did a poll recently asking our followers like, how many of you are listening to our podcast yet? And she actually like sent me a message to be like, I'm so sorry. I haven't had time yet. But I promise I'm gonna do it soon. And I was just like, how cool is it that she's like, really like talking to us, right? So I finally decided to follow her back because she had a private profile. And she has these amazing nail designs, like, all the time and I'm just like, it's so cool how everybody expresses their love for Halloween in a different way.


Master of Scaremonies Rudy 10:53

That's really cool. Maybe she can design you some nails and send them to you so you can model them.


Ghost Hostess Mandy 10:58

Oh, maybe. Hey, yeah, I can't recall if her nails were real or fake, but that would be like really cool.


Master of Scaremonies Rudy 11:04

Right?


Ghoulster 11:05

Michelle's Nails.


Ghost Hostess Mandy 11:08

But yes, on the same different note for my Halloween, I've actually been driving my professors crazy. I've been finding a way to tie every single assignment I get into Halloween. So this past week, I had to do a book cover redesign, so redesign a current book that has already been made. And of course, I chose Hocus Pocus in the all new sequel. And it turned out really well. I think I wasn't sure how it was going to end up. But if anyone's interested in seeing my redesign, I did get an A+ on it. Thank you. So yeah, if anyone is interested in seeing it, please reach out to us and I might just end up posting it because I'm pretty proud of it. And then the other thing I did was I had to create an engaging video that featured an upcoming fictional Food Network Star so of course, I started in the video as Chef Mandyspooks, and I made a protein pumpkin shake. So just tons of everything I do. I tried to tie it into Halloween because I'm passionate about it. So it makes the time go by that much faster.


Master of Scaremonies Rudy 12:17

I was a little upset with that because I wanted to help you shoot the video and he didn't let me because video is my jam. I just had to sit there and watch you do it, it hurt my feelings a little bit.


Ghost Hostess Mandy 12:27

I know but I got to earn that Masters on my own.


Master of Scaremonies Rudy 12:30

That's true. You're on your way.


Ghost Hostess Mandy 12:32

I'm on my way. But in that sense, you have the little itch we might just have to figure out a different way to create video.


Master of Scaremonies Rudy 12:39

Maybe maybe we can do some stuff for YouTube or something. You know, let us know guys,


Ghost Hostess Mandy 12:44

For sure. Alright, so let's get into the nitty gritty.


Master of Scaremonies Rudy 12:50

The nitty gritties.


Ghost Hostess Mandy 12:51

I was waiting for that. Okay, so we will be discussing our honeymoon. And I know in our first episode we said that we would even have a wedding episode. But I kind of thought about it. And we kind of gave away the most Halloween-esque aspects of it already, which were the pumpkins and the fall weather. So I didn't really think that it was as relevant anymore. But if anyone is still interested in listening to the full story about our wedding, please let us know. And we might just do one in the fall, maybe after Halloween closer to fall because it's more fall vibes. But if you are interested, please reach out and let us know and be like, hey, you said you were going to do a wedding episode. Now you better do one, or just be like nah we're good with your honeymoon. So I thought I would break it down before we get into the spooky details. So we chose to go to California for our honeymoon. And I know a lot of people were like, really, of all places. You guys are gonna go to California for your honeymoon. But it just kind of wasn't the most logical choice for us because we fell in love bonding over nerdy things, as you can see now, like, we bonded over movies like Back to the Future, and our love for Halloween going to like the spirit store all the time.


Master of Scaremonies Rudy 14:13

Right.


Ghost Hostess Mandy 14:13

And so we just love being kids together. Rudy hadn't gone to Disneyland and forever.


Master of Scaremonies Rudy 14:19

Yeah, like since middle school.


Ghost Hostess Mandy 14:21

Yeah. And I had been recently so I would always tell him things that he was like, What Disney has that now? So we just really wanted to take advantage of a very special time in our lives to do something together that like really embodied who we are as a couple.


Master of Scaremonies Rudy 14:36

Mm hmm.


Ghost Hostess Mandy 14:37

And that's how we ended up there.


Master of Scaremonies Rudy 14:39

Yeah, some of your obsession with Disney one of the things that drew me into you had made me It made me feel like a really like a kid again. I think everybody kind of strives for that. So I'm just glad that we went there. Thank you for throwing out that idea. when when we did it


Ghost Hostess Mandy 15:00

For sure. Okay, so the breakdown is we went to Disney for three days, and then spent three days in Hollywood. So we spent like time in Anaheim. And then we like moved completely to Hollywood because we didn't want to spend so much time traveling. So we just broke up the trip that way. And we do want you to keep in mind that it was completely out of spooky season in the middle of January. So we were still able to get our love for Halloween squeezed into our magical honeymoon. And then before we move forward, I also want you to please keep in mind that literally all the places we're going to talk about today are currently closed due to the pandemic.


Master of Scaremonies Rudy 15:38

Right, bummer.


Ghost Hostess Mandy 15:39

but we hope to give you Yeah, for sure. But we hope to give you some inspiration for future trips and something to look forward to.


Master of Scaremonies Rudy 15:48

Exactly.


Ghost Hostess Mandy 15:49

yeah, so we weren't sure how to format the show. Because obviously, a lot of our honeymoon wasn't Halloween centric. But we so we don't want to share every detail of our honeymoon. But we did want to share the specifically spooky highlights of it. So if it seems strange, that's why because there's all the non spooky stuff missing from it. So on that note, we're just gonna quickly go through our main spooky highlights of that.


Master of Scaremonies Rudy 16:19

Yeah, um, you know, when we got there, one of the things that I wanted to get done very quickly was to get on Pirates of the Caribbean, because I love Pirates of the Caribbean. That and you know, Haunted Mansion, those are like it's a it's a toss up between the two. But we specifically wanted to go to Pirates of the Caribbean, because they have a restaurant when you're, you know, in line trying to get to the ride. It's called The Blue Bayou. And when I was a kid, I always saw that and I was like, how do you get there? Like, how do you get into that restaurant, I could never figure out how to get in there. So it was always a dream of mine to go to that restaurant as an adult. You know, it's always in the back of my head. And I told you when you said let's go to Disneyland is like, I only have one request. And that's just to go to The Blue Bayou and have dinner there. And we were able to, you know, go over there. And it was it was amazing, just like hanging out and watching the people go through the ride, and just was really romantical and the dessert was delicious. But, you know, it was cool being a part of those people eating. And I kept on thinking, you know, there's a kid out there watching us eat, thinking, you know, when one day I'll be there with someone that I love. Oh, and I'll be telling this story. Like when I was a kid, I wanted to get the blue by you. So it was it was awesome.


Ghost Hostess Mandy 17:39

Oh, geez, we just started and I'm already like, Oh, it's not even like a romantic episode. It's a spooky mood.


Master of Scaremonies Rudy 17:48

Everything that we do is romantic


Ghost Hostess Mandy 17:50

That's true.


Master of Scaremonies Rudy 17:52

Even when we take out the trash. It is romantic.


Ghost Hostess Mandy 17:55

You hold my hand, or what?


Master of Scaremonies Rudy 17:56

Exactly. I spank your butt.


Ghost Hostess Mandy 18:01

Okay, well, it's interesting. You said that though I don't think I've told you this, but I don't recall it or I think if I ever did see it, I was probably dumb and thought that it was like an actual thing. That was part of the ride but not an actual. Yeah, like, I don't know if I thought it was actors or what.


Master of Scaremonies Rudy 18:20

You know, when I was a kid, I thought it was like, either like an exclusive club. Or it was where employees went to go have lunch. Oh, they were like watching like it was a special restaurant for employees only


Ghost Hostess Mandy 18:38

Like backstage?


Master of Scaremonies Rudy 18:39

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 18:39

Ah, interesting. So, how would you rate your dream experience now that you've done it?


Master of Scaremonies Rudy 18:47

At The Blue Bayou?


Ghost Hostess Mandy 18:49

Yeah.


Master of Scaremonies Rudy 18:49

Uh, I would say a eight and a half out of 10. Oh, I mean the food was good. It's just there was just so many people there that you know, they everybody was moving really quickly. And yeah get in there, do your thing and then you had to kind of leave so they can accommodate the next person which I understand. But other than that it was it was awesome just being there with you. And you know watching the ships go by and that dessert was amazing that chocolate mousse of Mickey though was really good. And then you know, we got the perk of getting those. Those seats for Fantasmic!


Ghost Hostess Mandy 19:34

Fantasmic! Yes, so we did the we actually did the Fantasmic! dinner reservation. And before I go for it, I have to say thank you to Danny because he really helped us plan out our honeymoon like down to the tee. He was helping us make all the reservations and making sure that our schedule was like perfect. And we're so glad he did that for us because we got to fit a lot in.


Master of Scaremonies Rudy 19:57

He is a Disney monger. He knows everything. Disney, he trades and sells and lives Disney. So yes, thank you to Danny.


Ghost Hostess Mandy 20:05

Yeah, um, so part of that that Fantasmic! was actually one of the spooky things we wanted to share with you guys because for those of you who have never been to Disneyland or never made time for the Fantasmic! show, there is an epic scene or part of the show, I should say, because it's not a scene but part of the show where Maleficent's Dragon comes out and it is like the best theatrics? Production?


Master of Scaremonies Rudy 20:30

Production.


Ghost Hostess Mandy 20:31

Ever. So that's a very spooky part of Disneyland on any day of the year. If Fantasmic! is playing and that was really cool for us that we got the reservation seats so you don't get like actual seats for the show. But they gave us these like, cool little commemorative padded seats.


Master of Scaremonies Rudy 20:50

Oh, yeah, yeah, we still have those. Those are cool.


Ghost Hostess Mandy 20:52

So we're saving those for the next time we go so we don't have to buy him again.


Master of Scaremonies Rudy 20:56

Exactly.


Ghost Hostess Mandy 20:57

But yeah, it was really cool. And that was probably I think that that day/night was like the highlight of our honeymoon at Disneyland because it was Rudy's biggest dream come true as far as going to the restaurant and then just like ending the evening with the Fantasmic! showing, and not spooky, but since it was our honeymoon, seeing all of the Disney couples dance Yeah. Literally made me cry. So.


Master of Scaremonies Rudy 21:21

I remember that. Yeah,


Ghost Hostess Mandy 21:22

it was a very magical day.


Master of Scaremonies Rudy 21:24

Although you know, what was spooky? What the Pirates of the Caribbean ship that went through? That was spooky.


Ghost Hostess Mandy 21:32

In Fantasmic!?


Master of Scaremonies Rudy 21:33

Yeah, there's a pirate ship that comes through and it's like.


Ghost Hostess Mandy 21:35

Oh, it was like unsettling


Master of Scaremonies Rudy 21:39

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 21:39

Yes. I remember.


Master of Scaremonies Rudy 21:40

It was pretty cool because it reminded me the blood of the Black Pearl but yeah, just watching all our favorite characters, you know, go by and stuff and waving at them was just a dream come true. And it was better just with you being there.


Ghost Hostess Mandy 21:54

Same here, boo. And then of course, we cannot move on from Disney. Without telling you guys that of course, we wrote the Haunted Mansion ride a few times.


Master of Scaremonies Rudy 22:06

I love that ride.


Ghost Hostess Mandy 22:07

And it's funny.


Master of Scaremonies Rudy 22:07

That line was super packed. It was crazy.


Ghost Hostess Mandy 22:10

I know, every time.


Master of Scaremonies Rudy 22:11

Every time.


Ghost Hostess Mandy 22:12

Always. But I wanted to say that I thought it was so funny that leading up to the trip. You hadn't gone in years, right? You said since like middle school?


Master of Scaremonies Rudy 22:23

Yeah, since middle school.


Ghost Hostess Mandy 22:25

And I thought it was so funny because you have the best memory ever. You were like constantly making hitchhiking ghost references.


Master of Scaremonies Rudy 22:32

Oh, yeah,


Ghost Hostess Mandy 22:33

like saying is this room getting longer? And so I just thought it was so crazy that you hadn't been on that ride since middle school, but you remembered. We're right here boo.


Master of Scaremonies Rudy 22:46

I told you it's 50/50. It's Pirates of the Caribbean or Haunted Mansion. But I love the Haunted Mansion. Like even during Halloween. When we like put out candy or when we give out candy. I bought like a little speaker by a window or outside and I'll play the Haunted Mansion ride music.


Ghost Hostess Mandy 23:06

Awesome. That's really cool. Um, yeah. So now you have to look forward to going one day when it's The Nightmare Before Christmas.


Master of Scaremonies Rudy 23:13

Yes. Actually what we should do is go to all the Haunted Mansions that exist.


Ghost Hostess Mandy 23:18

Oh, yes.


Master of Scaremonies Rudy 23:20

Uh, Tokyo all of them.


Ghost Hostess Mandy 23:22

Yeah before we move on from Disney we have to say that that's definitely on our bucket list now is to visit all the Disney parks


Master of Scaremonies Rudy 23:31

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 23:31

in the world. And if you want to know why you need to watch the Imagineering Story or show, series?


Master of Scaremonies Rudy 23:36

Yeah, its a documentary


Ghost Hostess Mandy 23:38

on Disney plus, because it will change your life, especially if you're a Disney fan.


Master of Scaremonies Rudy 23:43

Because all the Disney Parks they take from their environment like I know like the one in China. It's not has nothing to do with ghosts but more like spirits. So I'm excited to see what they all entail, because they're all different.


Ghost Hostess Mandy 23:57

Yeah, for sure. If you guys want us to cover that in the future. Please help us get there and follow us on Instagram.


Master of Scaremonies Rudy 24:05

Follow us on Instagram and check out our patreon at- just kidding we dont have a patreon. You get the idea.


Ghost Hostess Mandy 24:11

Yeah, for sure. Okay, so that was our brief highlight of Disneyland. But before we move on, I have to tell you guys this isn't even an advertisement. Before the honeymoon, of course, I was looking for deals. What can we do? And I discovered that there's this thing called the Go LA Pass.


Master of Scaremonies Rudy 24:31

Very worth it.


Ghost Hostess Mandy 24:32

Yeah. Basically what it is, is you pay one fee. It's like one ticket basically. I don't remember how much it was. I want to say it was around 200? That sounds really pricey, though. I don't remember.


Master of Scaremonies Rudy 24:43

Yeah, but you get along.


Ghost Hostess Mandy 24:44

Yeah. So what it is, is they give you a list of like four premium attractions. So like Universal Studios was a premium and you can only choose one premium, but then they have a list of like more than 40 attractions and it's unlimited. So you say like, I'm gonna buy this pass for one week's worth. And within one week, you can visit all 40 attractions if you wanted to, for that one price, and I was very skeptical about it. But you literally just go up to whoever you're going to pay at the box office or whatever, show them your code. And they're like, Oh, yeah, here's your ticket for free. So part of that, sorry, I'm getting like so excited. just telling you guys about this. This past is available in almost every major city, and even in other countries.


Master of Scaremonies Rudy 25:30

Wow, that's, that's pretty awesome.


Ghost Hostess Mandy 25:32

So if you're planning to travel, once the pandemic slows down, be sure to check out if there is a Go whatever pass whichever city you're going to even if you're planning a staycation and you live in a major city like LA or San Antonio or Dallas or Washington, like check for one because you could just like take a week of vacation and not spend a lot of money. Just visit all the touristy things in your area.


Master of Scaremonies Rudy 25:56

Yeah, I think once things cool down with the pandemic, everybody's gonna want go out and do all these crazy things. So that'd be an awesome way to just get back into the world.


Ghost Hostess Mandy 26:04

Yeah. And save money for sure. Like I can't believe Okay, so here's the breakdown of everything we did with our one pass. We got into Universal Studios, the Madame Tussauds Hollywood Wax Museum, the Warner Brothers Studio, the Santa Monica Pacific Pier and the Hollywood Museum.


Master of Scaremonies Rudy 26:21

All fantastic places to go.


Ghost Hostess Mandy 26:22

Yeah, for sure. So we are only going to focus on the Halloween portions of the experience that I just mentioned. So let's jump into our experience at Universal Studios.


Master of Scaremonies Rudy 26:34

Yes, so one of the things that I was able to see and I hadn't been to Universal, of course, since like middle school. It's been a long time, like a lot of things have changed. But one of the things that I got to see that I didn't that didn't exist was the Wizarding World of Harry Potter and I wasn't really a big Harry Potter fan. Until I met you. I've seen I saw the movies but I was early into it, but you were really into it. So, you know you had talked about it and we saw the Harry Potter Forbidden Journey. That's the one where you're flying around, right?


Ghost Hostess Mandy 27:10

Mm hmm.


Master of Scaremonies Rudy 27:10

That one was crazy because it's kind of like a weird roller coaster hybrid with video screen. So that was cool. Flight of the Gryffindor? That was really fun. It wasn't like it's a roller coaster like


Ghost Hostess Mandy 27:23

Hippogriff.


Master of Scaremonies Rudy 27:24

Oh, sorry, Hippogriff. And it's just like a regular like roller coaster. It's not crazy, but it's super short. But it's really fun. And there wasn't a lot of people so we were able to ride it like a bunch of times.


Ghost Hostess Mandy 27:35

Yeah, that was really fun. It's like such an underrated ride. Like, it's just a short little ride.


Master of Scaremonies Rudy 27:42

And they were super cool. And they're like, Yeah, go for it again. The other thing that caught my eye or what was really cool, was the butter beer because you had kept you kept on talking about it because you had you had gone to the one in Orlando, right?


Ghost Hostess Mandy 27:56

Yes.


Master of Scaremonies Rudy 27:57

And you kept on talking about is like I gotta taste this butter beer. And it was like amazing


Ghost Hostess Mandy 28:01

Life changing?


Master of Scaremonies Rudy 28:02

Yeah, they had they had like a regular carbonated one and then they had like, like a slushy version. Oh, that's right. And they were just awesome. And then they had we had had like souvenir mugs. So we had those. We kept them filling up those.


Ghost Hostess Mandy 28:16

Yeah


Master of Scaremonies Rudy 28:17

That was awesome. Remember that girl that broke your mug?


Ghost Hostess Mandy 28:19

Oh my gosh, we were in the so for those of you who don't know, there's like this little store you can go into where it's like a demonstration of the wands and they get some lucky person to hold the wand and it looks magical and real. And this girl in there, like bumped into me so hard. She literally made me drop my butter beer in my souvenir mug,


Master of Scaremonies Rudy 28:43

which was also broke.


Ghost Hostess Mandy 28:45

Yeah, I was not having it. And thankfully, Universal Studios like instantly replaced the mug and refilled it for me. Yeah, it was I was like, Oh no, my husband's broke to just kidding. We're on our honeymoon did i mention? But no so I guess the perk was that I got a free half of a free refill because I had drank half of the other one.


Master of Scaremonies Rudy 29:07

How would you describe the the taste of the butter beer?


Ghost Hostess Mandy 29:12

Oh, I don't know. It's like so magical because when you hear butter beer, like you think it's gonna be super overwhelmingly sweet. I think in my opinion.


Master of Scaremonies Rudy 29:21

Yeah, I didn't know what to expect at all from what it was. To me what it tasted like was like, like a carbonated butterscotch candy.


Ghost Hostess Mandy 29:32

Yeah.


Master of Scaremonies Rudy 29:33

To me.


Ghost Hostess Mandy 29:34

But creamy.


Master of Scaremonies Rudy 29:35

Yeah, no creamy at the same time.


Ghost Hostess Mandy 29:37

Yeah, it's just so good. Actually. I'm gonna challenge you.


Master of Scaremonies Rudy 29:41

Okay


Ghost Hostess Mandy 29:41

You know how you're, you're like always trying to convince me to let you like develop elaborate recipes so that we could like shoot them and make like videos and recipes and like tutorials and stuff?


Master of Scaremonies Rudy 29:52

For The Ghoul Mates?


Ghost Hostess Mandy 29:53

Yeah.


Master of Scaremonies Rudy 29:54

Okay.


Ghost Hostess Mandy 29:54

You're like all the time in real life. I challenge you to make me the perfect perfect low calorie, butter beer.


Master of Scaremonies Rudy 30:03

Okay.


Ghost Hostess Mandy 30:04

For this fall.


Master of Scaremonies Rudy 30:05

Okay.


Ghost Hostess Mandy 30:05

I'm gonna put it out there now guys stay tuned this fall a low calorie butter beer recipe coming near you


Master of Scaremonies Rudy 30:12

so so our audience can make it at home.


Ghost Hostess Mandy 30:14

Yes.


Master of Scaremonies Rudy 30:15

Okay yeah. I could do that.


Ghost Hostess Mandy 30:15

Yes of our videos actually, I will I will reignite my Chef Mandyspooks. Live in person on camera to bring you guys. A butter beer recipe made by Rudy.


Master of Scaremonies Rudy 30:31

I will put it in the cups that we got from from from Universal Studios.


Ghost Hostess Mandy 30:37

Oh yes, we have the mugs for it. Oh, I'm so excited. Okay, gotta go Bye.


Master of Scaremonies Rudy 30:42

Gotta go to store i'll be back.


Ghost Hostess Mandy 30:44

More like place on order if they get it right, ugh.


Master of Scaremonies Rudy 30:48

Exactly.


Ghost Hostess Mandy 30:48

Okay, so that was the Wizarding World of Harry Potter at Universal Studios. What else did we do?


Master of Scaremonies Rudy 30:56

oh we also did the Revenge of the Mummy. Remember that ride?


Ghost Hostess Mandy 31:01

Oh yeah.


Master of Scaremonies Rudy 31:03

Yeah it kind of reminded me of like a crazier version of the Indiana Jones ride because it was I don't remember too much but I think where they're loops in it?


Ghost Hostess Mandy 31:15

I don't remember but I know it goes backwards.


Master of Scaremonies Rudy 31:17

Yeah cuz it's like crazy it's pretty it's as scary as the Indiana Jones one and then like it stops at one point and shows like this big crazy monster like the mummy.


Ghost Hostess Mandy 31:27

Yes yes.


Master of Scaremonies Rudy 31:28

and then it shoots you back in reverse and that was freakin crazy. We we went on like a bunch of times.


Ghost Hostess Mandy 31:34

yeah cuz we got really lucky that till mid January. Mark your calendars guys. There was like no lines. At Universal Studios like I tell you we got to stay on that smaller Harry Potter roller coaster like literally just stay on it like three times in a row. And then we got to get off of The Mummy and get back on like right back on.


Master of Scaremonies Rudy 31:54

Yeah, they're like expanding universal right now like they were doing a lot of construction like we didn't get on the Jurassic Park ride.


Ghost Hostess Mandy 32:00

Yeah, we were bummed about that.


Master of Scaremonies Rudy 32:02

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 32:03

But another thing we did too was I had actually never done The World-Famous Studio Tour.


Master of Scaremonies Rudy 32:10

Love that tour, love it.


Ghost Hostess Mandy 32:11

I didn't know what to expect honestly, like I I don't know what I had in mind but you literally get like on a studio cart and they take you like to a real studio areas. You know, behind the scenes. I thought it was I don't know what I was expecting. But it was really cool. You get to see again, spooky highlights. The Bates Motel, Jaws.


Master of Scaremonies Rudy 32:34

Member Psycho guy ran out and us from the Bates Motel.


Ghost Hostess Mandy 32:39

Oh, yeah.


Master of Scaremonies Rudy 32:41

I forgot his name. But yeah, he there was a the killer there.


Ghost Hostess Mandy 32:44

Yes.


Master of Scaremonies Rudy 32:45

That was really cool.


Ghost Hostess Mandy 32:46

So and then Jaws I think we've previously talked about the ride, right?


Master of Scaremonies Rudy 32:50

Yes.


Ghost Hostess Mandy 32:50

Yes. And King Kong. There's like a new King Kong 3D.


Master of Scaremonies Rudy 32:55

Yeah.


Ghost Hostess Mandy 32:55

Where you like go into like a garage kind of?


Master of Scaremonies Rudy 32:58

Yeah, it's like a simulator.


Ghost Hostess Mandy 32:59

Yes. And they shut everything down and they're like, Oh no, something's happening. And then it's King Kong. It's so cute.


Master of Scaremonies Rudy 33:06

But not as cute as the original animatronic.


Ghost Hostess Mandy 33:08

I know, i'm so jealous of you. It's okay. You're my King Kong now.


Master of Scaremonies Rudy 33:14

There you go.


Ghost Hostess Mandy 33:16

And then last thing I have to say was like the absolute highlight for me at Universal Studios was I got to meet Frankenstein.


Master of Scaremonies Rudy 33:25

Oh, that's right at the end, right? When we were leaving?


Ghost Hostess Mandy 33:28

Yeah, we were like leaving. I was exhausted. I think I have a picture. It's like not a flattering picture at all, but I was like, holy shit. Is that Frankenstein? I didn't know that they did this. So I like went up to him and he was like, so sweet and tall and I just wanted to squeeze him and never let him go.


Master of Scaremonies Rudy 33:51

Well, you know what? I was looking for the bride.


Ghost Hostess Mandy 33:53

I don't mean it like in a mean way. I mean, he was like, adorable. He's misunderstood, Boo.


Master of Scaremonies Rudy 34:01

I'm misunderstood.


Ghost Hostess Mandy 34:02

That's why I love you too. So that was really cool. And then just a quick note at the Madame Tussauds Hollywood Wax Museum. I didn't know this, but they actually have an Illusions of Horror area,


Master of Scaremonies Rudy 34:20

Right. Mm hmm.


Ghost Hostess Mandy 34:21

Yeah. And in there, they had Dracula, Frankenstein, The Mummy. And they also have,


Master of Scaremonies Rudy 34:28

like an It like display, right?


Ghost Hostess Mandy 34:31

Yes. Where you can like put on the yellow coat.


Master of Scaremonies Rudy 34:34

Right.


Ghost Hostess Mandy 34:34

I don't know if I do that post Corona anymore. But you could put on a yellow raincoat and hold the balloon.


Master of Scaremonies Rudy 34:39

Yeah, that was pretty cool.


Ghost Hostess Mandy 34:41

And then since we talked about him earlier, there's also a wax figure of Alfred Hitchcock.


Master of Scaremonies Rudy 34:46

Yeah, that was pretty cool, though. Wasn't Hannibal there too?


Ghost Hostess Mandy 34:50

Yes, I think so. Yeah, we weren't seeing it's kind of cool because I have to say that we didn't even plan our honeymoon to be spooky.


Master of Scaremonies Rudy 35:00

Right.


Ghost Hostess Mandy 35:00

Like the things just naturally came up.


Master of Scaremonies Rudy 35:02

Right. Yeah exactly.


Ghost Hostess Mandy 35:03

The places we went had those things.


Master of Scaremonies Rudy 35:05

It was kind of Yeah, there's a lot of strange things in Downtown Los Angeles, but I took a picture with Steven Spielberg looked like I was talking to him.


Ghost Hostess Mandy 35:15

Yeah, we're such nerds. We were posing with all of the wax figures like we're little kids that think they were real.


Master of Scaremonies Rudy 35:21

I think my favorite was posing with Selena.


Ghost Hostess Mandy 35:24

No, I mean, I know why you're saying that. But your favorite was playing like you were in Greece.


Master of Scaremonies Rudy 35:32

Oh, yeah. That was cool. I was with yeah. John Travolta in the Grease car.


Ghost Hostess Mandy 35:37

Yeah. So that was cool. And then, okay, so this next one is not Halloween centric, but it's fall centric. And I mentioned this is also going to be a fall centric podcast.


Master of Scaremonies Rudy 35:51

Yes, it is.


Ghost Hostess Mandy 35:52

So we went to Warner Bros. Studio.


Master of Scaremonies Rudy 35:55

Warner Bros. What's up Warmer, bro?


Ghost Hostess Mandy 35:58

Isn't that what it's called?


Master of Scaremonies Rudy 35:59

Warner Brothers.


Ghost Hostess Mandy 36:00

Well, it's pronounced?


Master of Scaremonies Rudy 36:01

I don't think anybody ever says Warner Bros.


Ghost Hostess Mandy 36:06

That's what their logo says


Master of Scaremonies Rudy 36:08

Just hanging out with my Warner Bros.


Ghost Hostess Mandy 36:10

Whatever. So, obviously, the number one reason and again, I have to say we didn't even plan this part. This was one of Danny's recommendations. When we told him where we're going, he's like, why aren't you guys going to Warner Brothers Studio and he's like, like, you guys love production and Rudy's like, into Hollywood stuff. Like why aren't you guys going? And I was like, well, what did they even have there? And then I looked it up. They have...


Master of Scaremonies Rudy 36:39

Don't you say it.


Ghost Hostess Mandy 36:40

The Gilmore Girls set you guys.


Master of Scaremonies Rudy 36:45

I can't believe you're still talking about this thing.


Ghost Hostess Mandy 36:48

You guys you get to be in Stars Hollow. You have the gazebo, you get to see Lorelai's house, Sookie's house. I have to say though, the biggest let down during the honeymoon was that Luke's Diner wasn't put up.


Master of Scaremonies Rudy 37:02

Oh, yeah, dear. Yeah,


Ghost Hostess Mandy 37:03

my heart broke a little bit.


Master of Scaremonies Rudy 37:05

Yeah. When we arrived because it was kind of like the same kind of studio. Actually it was a little smaller, smaller than the Universal Studio Tour, and they take you to the backlot and just different sound stages. As soon as we stopped at the gazebo, all the girls jumped out of the carts in the carts even even start stop yet. Taking billions of pictures. I was like, Okay, I'll just be in the cart.


Ghost Hostess Mandy 37:29

No, you were taking pictures of me.


Master of Scaremonies Rudy 37:30

I was forced to take pictures for you. But but right down the street was in Stars Hollow was the Geller house.


Ghost Hostess Mandy 37:39

Monica Geller.


Master of Scaremonies Rudy 37:41

Monica Geller cuz like the Warner Brothers studios, they, you know, have all these sets and they're always used in different productions. And they told us that one of the houses was used in Friends. So I was I lost it when we went to the Monica and Ross's house. That was really cool.


Ghost Hostess Mandy 38:00

Yeah, that was cool. And then there's also the wizard like there's a Wizarding World exhibit to


Master of Scaremonies Rudy 38:07

A lot Harry Potter stuff.


Ghost Hostess Mandy 38:08

Yeah, they had like the the cool part about it was they had like the sorting hat and you had to like sit down and it'd be like, you are Slytherin you-


Master of Scaremonies Rudy 38:17

I was I was house Slytherin, slithering into the bathroom.


Ghost Hostess Mandy 38:22

Why do you always got to make gross jokes like every episode you mentioned the bathroom.


Master of Scaremonies Rudy 38:28

I spent a lot of my time in there thinking and coming up with these funny jokes.


Ghost Hostess Mandy 38:32

Everyone's judging you right now.


Master of Scaremonies Rudy 38:34

Judge away. Oh, I remember the one of the things that I was looking forward to was the DC Universe stuff.


Ghost Hostess Mandy 38:46

Oh, yes.


Master of Scaremonies Rudy 38:47

We got to see